Hartenstraat - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Hartenstraat - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Hartenstraat

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Mei 2015 | Hongarije, Boedapest

Als je de naam van de straat waar ik nu woon letterlijk vertaald, kom je er gauw achter dat de straat vernoemd is naar het hart. Gesitueerd in het hart van Boedapest, is dat natuurlijk weinig origineel, desalniettemin ben ik allang blij dat ik mijn eigen adres dit keer beter kan uitspreken dan de vorige keer (ik gebruikte gewoon de naam van de dichtstbijzijnde metro halte om duidelijk te maken waar ik zat).
Ik zit hier toch alweer twee weken en hoewel ik fulltime werk en ook in het weekend veel op pad ben, heb ik van mijn bescheiden balkonnetje gebruik kunnen maken en “mijn buurt” een beetje geobserveerd. De eerste avond dat ik mijn appartement in trok kwam ik er al gauw achter dat ik een buurbaby naast mij heb, maar gelukkig zijn de muren vrij dik en slaapt ze de hele nacht door. Op de verdieping boven mij woont een vrouw die elke dag op de fiets naar het werk gaat, en haar fiets dus iedere ochtend en middag rechtop in de lift naar beneden/boven meeneemt. Verder zijn mijn medebewoners erg goed in het niet opvallen, maar dat doen hun Wifi-namen des te meer, zo is er “ET”, maar ook “HomeOfTigers” en zelfs “heartstreet”. Tegenover mij wonen twee jonge broertjes die elke dag de hond uitlaten en ondertussen een training kickboksen uitvoeren. Elkaar slaand en schoppend, de hond voorop, lopen ze twee keer per dag luidkeels schreeuwend (oeh! Ah! Beng beng!) de straat door. Hun buurmeisje brengt uren door op het balkon, dansend. Zo rond etenstijd schalt er een ware opera door de straat, ik vermoed dat een van de overburen een liefhebber is van Pavarotti en de hele wereld mag dat weten. Laatst zag ik een van de bewoners uit de straat een oude man helpen met oversteken, om vervolgens zijn weg te vervolgen in de tegenovergestelde richting, hij was duidelijk teruggelopen om deze man te helpen, die moeilijk de stoep op en af kwam.
Gemoedelijk en rustig, zo verlopen de dagen hier in “hartenstraat”, waar mensen langs elkaar kunnen leven zonder elkaar te groeten, maar ook zonder elkaar lastig te vallen op welke manier dan ook. Want wie gaat er nu klagen over een Pavarotti song tijdens het eten? Of over het gezelschap van een modderige mountainbike in de lift in de ochtend, als je in ‘business outfit’ onderweg bent naar je werk? Hier op hartenstraat kan het allemaal, en zo hoort het ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 35856

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: