Kleine update en een impressie van de communicatie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Kleine update en een impressie van de communicatie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Kleine update en een impressie van de communicatie

Blijf op de hoogte en volg Sharon

02 Maart 2013 | Hongarije, Boedapest

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer! Zoals een paar mensen al weten, heb ik de hele week al kunnen genieten van een heerlijk zonnetje, een stralend blauwe lucht en een gemiddelde temperatuur van aangenaam. Grotendeels deed ik deed vanachter een bureau, maar ik moet zeggen, het werkt toch een stuk lekkerder als je weet dat de lente er aan gaat komen, en wat een lente. Niet alleen ga ik op een stedentripje naar wenen (bus heen en terug is 15 euro, dus waarom zou ik het laten?), tevens is de kans groot dat ik voor mijn werk op reis moet om te helpen bij een event in Ljubljana, en ja hoor, nog een keertje Wenen. Why not? Bovendien bevindt de beste dag van het jaar zich al 21, bijna 22 jaar in de lente: MIJN VERJAARDAG! Die ik dus van te voren vier in Wenen, en nog een keer dunnetjes over zal doen in Boedapest. Alle hollanders zijn uitgenodigd :)

Zoals jullie in mijn andere berichten al hebben kunnen lezen, overkomt het mij nogal eens dat ik interessante (om het diplomatiek te omschrijven) mensen ontmoet. Nu zal ik jullie niet te vaak vervelen met een nieuwe blog over mijn vage gesprekken, want dan zou ik haast dagelijks een verhaaltje schrijven, maar gisteren sloeg toch écht alles.

Nadat we in Fogahasz (die naam, ik weet het ook niet hoor..) met een drankje afscheid namen van een van de vertrekkende stagaires, besloten Sonia en ik het partijtje voort te zetten in wat inmiddels mijn stamkroeg is (wat wil je, vijf minuten afstand, topmuziek, gratis toegang en soms ook drankjes). Instant. Instant staat er om bekend dat het een zeer internationaal publiek trekt, met hier en daar een paar vreemde vogels. Nou beste mensen, gisteren hebben wij ze allemaal gehad hoor.

Een kleine impressie (sterretje ben ik dan he):

- Where are you from?
* India.
- YOU are from India?
*yes.
- okay.

- Where are you from?
* you guess.
- I think you are a Geisha.
* How do you know that?
- I hate Eskimo's, they are pure evil what do you think?
* I like Eskimo's , they are nice people
- They kill seals and whales.

- If you were a pokemon, you would be jigglypuff. Enchanting.
* if YOU were a pokemon, you would be snorlex.
- Okay, maybe you are a psyduck too then.

- I'm from Paris, where are you from?
* I'm from Hungary.
- Really? Your English is very good! Where do you live?
* in közönöm. (betekent dankjewel in het hongaars)
- Okay. Do you know Disneyland?
* Oui, bien sur.
- Ah, tu parles francais aussi
* Oui, pas si bien, mais j'essaie
"heel gesprek in het frans"

- do you want to dance?
*no.
zelfde persoon, vijf min later:
- do you want to dance?
* NO
zelfde persoon, weer vijf min later:
NOOOOOOO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 35868

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: