Update: Hongaars leren is niet te doen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Update: Hongaars leren is niet te doen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Update: Hongaars leren is niet te doen.

Blijf op de hoogte en volg Sharon

13 April 2013 | Hongarije, Boedapest

Sziaaaaa!

Het is alweer een tijdje geleden, dus bij deze weer een nieuwe update. Helaas is er niet heel veel grappigs gebeurd, dus wees gewaarschuwd, deze blog zou zomaar lichtelijk serieus genomen kunnen worden. Langzaam maar zeker begin ik te wennen hier in Boedapest. Natuurlijk was ik al lang en breed gesettled in mijn gezellige appartementje op een toplocatie (voor de kenners: Oktogon!). Maar ook de Hongaarse taal went. Deze taal, kennelijk een combinatie tussen Turks (vreemd) en Fins (nog vreemder), of, een liefdesbaby van een viking en een pers, is totaal niet leerbaar voor een buitenstaander. Hoewel ik het niet slecht vind klinken, wat ik overigens wel vind van Tsjechisch, ben ik nog altijd niet veel verder gekomen dan Szia (hallo) en közönöm (dankuwel), verkorte versie: Közi (thaaaaanks). En dat na twee en een halleve maand leven! Ik moet zeggen dat ik ontzettend blij ben met het feit dat we op het werk alleen engels mogen spreken, al heb ik daar geen Hongaarse collega's.

EuCham is een ontzettend internationale omgeving met een baas uit Italië, en collega's uit Engeland, Spanje/Roemenië en Bulgarije. Binnenkort krijgen we ook nog een Ier, gezellig dus!

Ook tijdens het winkelen hoef ik me geen zorgen te maken, de meeste Hongaren zien op de een of andere manier dat ik geen landgenoot ben, en proberen me te helpen in hun beste engels- of duits. Vaak zijn ze erg geïnteresseerd in waar ik vandaan kom, en 9 van de 10 keer dat ze zelf al raden, moet ik ze teleurstellen, want nee lieve hongaarse mensen, ik kom niet uit Denemarken!

Teleurstellingen alom, want er wordt me ook vaak gevraagd of het niet te warm is voor mij hier, in het zuiden, aangezien ik heeeelemaal bovenin Europa woon. Maar nee beste mensen, deze 20 graden met een zonnetje vind ik buitengewoon aangenaam. Ik moet hierbij wel vermelden dat over een maand de zomer hier gaat beginnen, en ik dan een 30-35 graden moet gaan verwachten. Laat ik maar op zoek gaan naar een business-like bikini die ik naar kantoor kan dragen!

Maar voor nu, op naar het volgende evenement: Green Business Forum, waarbij we duurzaamheid gaan promoten, en ik een diplomaat of 15 ga ontmoeten, waaronder 9 ambassadeurs! Zin in!!

Foto's, waaronder die van mijn dagje Wenen, komen trouwens vandaag nog op deze blog, ik ben benieuwd naar jullie commentaar!

  • 17 April 2013 - 09:23

    M-F Tilmans-Puppini:

    bonjour,
    je viens de lire que ton séjour se passe bien.....Attention au soleil!
    à bientôt
    M-F Tilmans-Puppini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1952
Totaal aantal bezoekers 35866

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: