Ongewenst wishful thinking en shoptherapie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Ongewenst wishful thinking en shoptherapie - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Ongewenst wishful thinking en shoptherapie

Blijf op de hoogte en volg Sharon

24 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Zoals menigeen in het koude kikkerlandje gemerkt heeft, is het écht nog wel winter. Zo ook in Boedapest. Nou lees ik alleen maar over bittere ellende wanneer het over het weer in Nederland gaat, maar ik moet zeggen, het kán erger.. Afgelopen woensdag bijvoorbeeld. Toen ik zoals gewoonlijk de gordijnen opendeed om te zien hoe het weer van invloed zou zijn op de rest van mijn dag, kroop ik van puur verdriet bijna mijn bed weer in. Het sneeuwde. En niet zomaar sneeuw, neeeeee, hier in Hongarije doet men niet aan "zomaar". De hele stad was rond dit tijdstip (lees: 8.00 uur) al bedekt met een dikke laag sneeuw, en de vlokken zo groot als 20 forintmuntjes (en die zijn groot) vielen nog steeds in grote getalen naar beneden. Prachtig om te zien, niet zo cool om door te lopen. Strompelen, was het eigenlijk meer. Na een fijne en ijskoude sneeuwwandeling kwam ik aan op mijn werk, en een uur later waren we al tien cm opgeschoten. Het sneeuwde dus. Bigtime. Nu zullen alle hollanders denken: och arme meid, die kan nergens meer naar toe, het einde van de wereld is nabij en hoe komt ze ooit nog thuis?! Nou, dat zal ik jullie vertellen. In dit land worden alle hulptroepen ingeschakeld om deze bevroren waterzooi op te ruimen. (lees: tien man per stoep en ze strooien al voor het uberhaupt sneeuwt) Ik had dus geen probleem met naar de supermarkt lopen in mijn pauze, al moest ik oppassen dat er geen sneeuw van de daken op mijn elegante kapsel terecht zou komen. De supermarkt uitgelopen, stond ik even stil om mijn portemonnee op te bergen, en het meisje naast me had hetzelfde idee. En wat ik toen in mijn hoofd voor me zag als komische scene van een film, werd realiteit: een volledig dak vol sneeuw stortte naar beneden, zo van de supermarkt af. Het geluk was aan mijn zijde, maar het meisje naast me had hoogst waarschijnlijk een flinke baaldag en kreeg de volle lading... oeps. had ik dit nu niet moeten denken? Laten we het erop houden dat het anders vast ook gebeurd was.
Zaterdag was het weer dieptriest weer, maar ditmaal neerslag in haar meest ontdooide vorm: regen. (voelt als nederland hier zeg!) Om dit treurige gevoel te overwinnen, besloten Sarah en ik om eens te gaan kijken hoe de winkels in deze stad zijn. En ik moet zeggen, we hebben ons flink opgebeurd! Hoewel de maten hier anders zijn, en iemand met een maat 34/36 al gauw aan de 38/40 zit (superveel eetstoornissen hier, lijkt me zo), hadden we ontzettend veel geluk. Klaarblijkelijk hebben Hongaarse vrouwen totaal geen smaak, en waren alle LEUKE dingen in de sale, en in onze maat. Tot de buit behoorden een tasje, top en jurkje, en, als complete paradox: drumsticks van het beroemde hard rock café, zo blij mee! Ik heb mijn apartementgenootjes wel moeten beloven dat ik er geen herrie mee maak, maar volgens mij houden ze nog van me hoor, er is vandaag alleen al twee keer voor me gekookt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 35864

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: