Problematiek rond paarden, kleine paarden en ponys - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Problematiek rond paarden, kleine paarden en ponys - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Problematiek rond paarden, kleine paarden en ponys

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Zoals jullie intussen misschien wel weten, wil ik nogal eens een interessante titel boven mijn blog zetten die gebaseerd is op slechts een anekdote van mijn leven in het buitenland, en dit is wederom het geval.

Buiten hard werken en genieten van de stad om mij heen, heb ik deze (en vorige) week ook de tijd genomen om het uitgaansleven van Boedapest te verkennen. Als de ultieme toerist, verkende ik vorige week al Instant, samen met een local die eigenlijk geen local is, maar mijn Roemeense collega uit Spanje. (het scheelt dat ik het wél nog snap.) Instant is een bar/club die bestaat uit verschillende ruimtes met verschillende soorten muziek, en is zó logisch ingedeeld, dat je gegarandeerd verwaald, superleuk dus! Anyway. Deze tent beviel me zo goed, dat ik besloot om er eergisteren weer naar toe te gaan, dit keer met Martina, mijn apartementgenootje, en een aantal van haar klasgenoten. Na een gezellige avond in een van de dansruimtes, besloten we nog wat na te kletsen in het midden, waar je gewoon een soort café setting hebt. En toen begon het. Instant is een beetje alternatief, en dat trekt niet alleen de normale weldenkende mens, maar ook de lichtelijk gestoorde mensen en volkomen idioten. Zoals jullie van mij gewend zijn, ontmoet ik alleen maar mensen van de laatste categorie uiteraard zijn jullie allemaal uitzonderingen die de regel bevestigen. Zo ontmoetten Martina en ik ook de zweedse Christopher, een jongeman die ons vertelde over de heersende problematiek rondom paarden in Zweden. Hij heeft stak een relaas van een uur af, over het feit dat pony's steeds groter worden, waardoor ze lijken op kleine paarden, maar de kleine paarden worden ook steeds groter en daardoor lijken die weer op paarden. Supererg allemaal dus. Ik hoop voor hem dat hij dronken was, maar vraag me toch met klem af hoe hij in godsnaam aan dit onderwerp kwam en het uitgerekend aan ons kwam vertellen.

Verder moet ik toegeven dat ik me hier prima vermaak, leuke stad, aardige mensen (cultuurshock in vergelijking met Praag, dit) en gisteren heeft de zon de he-le dag geschenen. Dit gaf mij mooi de mogelijkheid om naar de markthal te lopen, waar ik goed geslaagd ben in het kopen van groente, fruit en zalm, die voor morgen op de planning staat, want vandaag is het zondag! Zondag betekent dat er in dit huis een iemand kookt, en minimaal drie mensen eten (lees: de bewoners van het apartement plus eventuele voorbijgangers). Ik ben benieuwd!!

  • 18 Februari 2013 - 11:10

    Simone:

    Hoi Sharon!

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik lees met plezier je berichtjes :)
    Succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 35948

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: