Limonade, demonstraties en vliegveldfeestjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Limonade, demonstraties en vliegveldfeestjes - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Limonade, demonstraties en vliegveldfeestjes

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 Juni 2013 | Hongarije, Boedapest

Hallo trouwe lezers! (zijn jullie eigenlijk wel trouw? nou, in ieder geval mamma en Elaine, die lezen alles hihi)

Hier weer een teken van leven vanuit het bloedhete Boedapest! Nee, ik ben niet weggespoeld na de overstroming, en Boedapest is al langzaam aan het herstellen van de schade aan bijvoorbeeld de wegen en de tramleidingen. De bomen compleet met wortel moeten wel nog even van de kade gehaald worden en teruggestuurd worden naar Slowakije, Tsjechië, Oostenrijk of zelfs Duitsland. De afgelopen week is het hier erg warm geweest, en af en toe liepen de temperaturen op tot boven de 40 graden! Gelukkig hebben we airco op het kantoor, en bij deze wil ik Meneer of Mevrouw Airco hartelijk bedanken voor deze uitstekende vondst :) De hitte steeg in alle delen van de Hongaarse lichamen, en dus ook in de bol van een aantal gefrusteerde mensen, betekenende dat we wederom demonstraties voor de deur hadden. Een stuk of honderd mensen kwamen de bankdirecteur even vertellen dat ze hem toch niet zo leuk vonden en dat ze het erg op prijs zouden stellen als hij definitief vakantie zou nemen. Ze deden dat door - heel subtiel - poppen van hem aan galgen te hangen en daarmeer rond te lopen, terwijl ze op het gestolen fluitje van een arm kind bliezen.

Gelukkig zijn er ook andere manieren om stoom af te blazen, en een daarvan is de heerlijke verse fruitlimonades die overal te krijgen zijn, en vaak nog goedkoper zijn dan de gemiddelde cola of sinas.Zoveel limonades als hier heb ik nog nooit gezien en daarom is Hongarije voor mij geen paprikaland, geen balatonland en nee- zelfs geen goulashland, maar een limonadeland.

De enige plek waar ze tot nu toe geen limonade hadden, maar wel leuke privevliegtuigjes in de danszaal, was de oude hangar bij het vliegveld waar tegenwoordig dikke feesten gegeven worden. Nu het zomer is en het erg vroeg licht wordt (voor mamma en pappa: zo rond 24.00 uur), heb ik de zon daar zien opkomen waarna ik besloot dat het toch maar eens tijd was om naar huis te gaan (voor mamma en pappa: net als Assepoes, leeeeuuuk he?).

Maandag vertrek naar Nederland, waar ik hopelijk mijn felbegeerde papiertje mag ophalen, en dat is dit maal niet de gouden wikkel van een chocoladefabriek (alhoewel, als iemand die over heeft, je weet waar mijn huis woont!), maar mijn diploma. En op dat diploma kan vermeld worden dat ik mijn stage met een 9 heb afgerond, hard werken wordt dus echt beloond! Nu wordt het voor mij tijd om op zoek te gaan naar een leuke baan zodat ik kan sparen voor mijn volgende uitdaging: Master of History of Art, Management and Law in Stockholm. Zweden, ik kom eraan!!!!

  • 26 Juni 2013 - 21:18

    Erna Lubbers:

    Trek je warme kleren maar aan, want het wordt hier volgende week rond de 22 graden. Lekker koel in vergelijking met de temperaturen die je daar hebt! Xxx
    Greetz mama

  • 11 Juli 2013 - 23:08

    Marcel Peters:

    Hoi Sharon,

    Nog gefeliciteerd, fijn dat je geslaagd bent. Ik denk, die zien we nog bij het kermisconcert van de Fanfare in het Reutje, maar je zit alweer in Boedapest heb ik van jouw moeder gehoord. Nog veel gezelligheid met de familie in Boedapest gewenst. groetjes Marcel Peters Fanfare Sint Wiro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2759
Totaal aantal bezoekers 35867

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: