NIET over paarse dwergen die in de Moldau springen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu NIET over paarse dwergen die in de Moldau springen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

NIET over paarse dwergen die in de Moldau springen

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

09 November 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Nu heb ik toch wel een tijdje moeten nadenken. Ik had geen flauw idee waar ik nu weer over moest schrijven, maar had wel weer zin om te bloggen.. Het einde komt al in zicht en daar ben ik echt niet blij mee. Ik kan me niet voorstellen dat ik over 1,5 maand alweer in Nederland ben. Aan de ene kant is dat natuurlijk hartstikke leuk, iedereen weer zien, eindelijk weer werken tussen de bloemen en fanfarerepetities op zaterdag worden weer vaste prik. Als hollander moet ik ook echt wel toegeven dat na 15 jaar in Limburg vertoeven, ik het regelracht verschrikkelijk vind dat ik 11-11-11 niet in Nederland ben. Wat een ellende zou ik zo zeggen. Mocht iemand zich geroepen voelen om mij voor die datum naar maasje of enig ander Limburgs feestje te halen: roept u maaaaaar! Aan de andere kant zal ik geen Praag-avonturen meer beleven.. Dan kan ik geen toeristje meer plagen, ontmoet ik geen schotse meneeren meer in de metro en heb ik geen leraar meer die op zijn sokken door de klas wandelt en metaforen gebruikt waarbij een gymzaalvloer bedekt met kerstlichtjes, en paarse kabouters die in de moldau springen niet gepasseerd worden. (dit alles zodat wij beter kunnen begrijpen hoe populaire cultuur is ontstaan) Een traditie die ik hier net hoef te missen is Sinterklaas. Op de een of andere manier ben ik er samen met Steven in geslaagd om de mensen hier te overtuigen mee te doen met surprise, compleet met gedicht, dat wordt nog interessaaaaant! Na enige facebook-commotie heb ik overigens beloofd om mijn eerstvolgende blog aan Steven op te dragen, dus bij deze hoor! Hierbij moet ik ook vermelden dat de volgende blog, betreffende een blikopener opgedragen zal worden aan Marije.

  • 09 November 2011 - 19:52

    Steven:

    Tnx ;) Sinterklaas wordt lachen! Mijn vader heeft het ook een keertje in Amerika geprobeerd, en dat was een disaster xD

  • 09 November 2011 - 21:19

    Sharon Lubbers:

    you're welcooooome! volgens mij begrijpen ze als ze weer naar huis gaan nog even veel van Sinterklaas als toen ze net aankwamen in Praag, we zullen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 35937

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: