Vragen over "Holland", en een opgelost mysterie - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Vragen over "Holland", en een opgelost mysterie - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Vragen over "Holland", en een opgelost mysterie

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Juli 2012 | Nederland, Posterholt

Het is alweer dag 2 en het wordt duidelijk dat de zitplaatsen bij het ontbijt een roterend systeem hebben. Vandaag gaan de presentaties over de sociale kant van ongelijkheid en armoede, en dat ligt meer in mijn straatje. Ik heb dan ook aardig wat vragen gesteld, en vond de presentaties zeer interessant. We hebben maar een halve dag presentaties gehad, en daarna mochten we een halve dag Hong Kong in. Samen met een paar locals, een meisje uit
China, een meisje uit Zuid-Korea, een jongen uit Duitsland en een omgeruild meisje uit Australië (tegen een Malesiër, trouwens), gingen we op pad. We hebben ons goed vermaakt op Mong Kok market, japanse spaghetti gegeten in een indiaas restaurant en genoten van het uitzicht bij nacht vanaf de Victoria Peak. Helaas bleven we iiieeets te lang plakken, en hadden we de mogelijkheid om een openbaar vervoer avontuur te beleven. Eerst moest er geld gewisseld worden, dus ik kocht een kinder suprise ei (met een waardeloos cadeau trouwens). Daarna gingen we als volgt naar de campus: bus-lopen-mtr-lang lopen-dubbeldekker (waar een chineesje tegen me aan viel)-minibusje-heeel lang lopen--> hostel. Bij het hostel aangekomen, bleek dat het al een uur lang op slot zat. Gelukkig kwam er nét een groep studenten aan die toevallig de juiste code kenden en ons naar binnen hebben gelaten. Weer even muziek geluisterd en daarna fijn gaan slapen. Overigens heb ik ook al veeeel vragen over Nederland moeten beantwoorden: eten jullie rijst met een vork? is Amsterdam niet supercrimineel en onveilig? is iedereen heel dik in Nederland? etc etc