diplomatiek en herr professor in een notendop - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu diplomatiek en herr professor in een notendop - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

diplomatiek en herr professor in een notendop

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 September 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag had ik voor het eerst weer het gevoel dat ik een échte student ben. Niet een of ander lui figuur met 4 dagen vrij per week, nee een échte, serieuze en hardwerkende student. Hoe dat komt?

Het begon allemaal vanochtend al. Om de een of andere mij nog onbekende reden heb ik een school gekozen waar je geen les hebt, maar sessies. Deze sessies kunnen plaatsvinden vanaf 8.15 uur in de vroege morgen, tot 21.15 uur in de avond. Thank god heb ik geen last van avondsessies, helaas moest ik er vanmorgen wel aangeloven. Gelukkig was ik niet de enige die vroeg uit de veren moest en dus zaten Katharina en ik samen bij het ontbijt heerlijk klagend ons yoghurtje op te peuzelen. Op school aangekomen, precies een minuut of twee te vroeg, kwamen we nog meer lotgenoten tegen. Aangezien Katharina om een wazige reden gekozen heeft voor marketing (blegh!) scheidden onze wegen daar. Ik ben al een kei in het vinden van lokalen (vooral handig als er al iemand anders eerst is geweest), dus ik liep naar binnen. Hallo!! (op de meest hollandse toon die je je maar kunt voorstellen) De meeste studenten, een beetje verrast zeiden "hello", gelukkig zei Steven het ondanks de vroege morgen net ietsje hartelijker en ietsje hollandser, en was er nog geen docent te zien. Deze docente kwam dan ook te laat en besloot dat het maar het beste was voor iedereen om de les voortaan om 8.30 te beginnen, heerlijk dit. Geweldige les ook, diplomacy, ik mag er ambassadrice van Nederland spelen, heuj! Helaas was mijn tweede vak vandaag een beetje een tegenvaller, al had ik dit ook wel verwacht. Popular culture and media theory will be very, very, VERY hard. dat is wat de docent zei. Dit bleek mij nogal mee te vallen, misschien omdat ik ietsje beter heb opgelet bij geschiedenis, waarvoor dank, meneer Segers en meneer Kraan. een aantal andere qoutes van deze docent om mee te eindigen: don't plagiarize, or i will destroy you, I will burn you until you're just a body without a soul. Humanities students are lazy, business students don't have a soul, you should find a balance between them. You can call me whatever you feel like as long as it is not rude; call me professor, herr professor, or just 'hey you!'.

  • 07 September 2011 - 10:43

    Elaine:

    Dus dat word dus leren,leren,leren zus!!! good luck with it! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 35941

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: