Live life to the fullest - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Live life to the fullest - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Live life to the fullest

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

11 September 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag heb ik blijkbaar een jubileum. Nog 100 dagen mag ik genieten in en van het mooie Praag, en daarna zal ik hier toch echt weer weg moeten. 100 dagen. Eerst klonk het zo lang, 4 maanden op uitwisseling,(al ben en blijf ik jaloers op de 6 maanden-diehards!) maar de tijd gaat hier op de een of andere manier zoveel sneller! Ik denk dat ik wel met recht kan zeggen dat onder de studenten hier het motto 'live life to the fullest' geldt. Want ook al zijn de Tsjechische mensen een rampzalig volkje, het is hier toch echt wel heul vet! Een voorbeeld van Tsjechische vriendelijkheid? Probeer maar eens helemaal in het engels op de markt fruit te kopen.. En doe je dat in je beste Tsjechisch, zoals ik, verwacht dan volledig Tsjechische verhalen, waarop jouw 'ehm... I'm sorry?' volgt, en waarop dan een boze blik volgt. Ja, Tsjechen hebben het niet zo op buitenlanders, en ze zien het ook meteen. óf ik zie er heeeeel westers uit, of de mensen hier zijn gewoon té centraal-Europees. Want durf niet te zeggen dat ze oost-Europees zijn, dan kun je net zo goed gelijk sociale zelfmoord plegen! Het weer is hier nog steeds super, wat het ontzettend verleidelijk maakt om een rondje oud-Praag te doen, al heb ik me voorgenomen om vandaag een paper te schrijven, want wérken voor onze credits, dat moeten we hier! Tot nu toe moet ik voor ieder vak een paper schrijven, een presentatie doen, en eventueel nog een mid term en sowieso een final exam. Met uitzondering van diplomacy, maar dat is sowieso een geniaal vak! Over 100 dagen kan ik weer heerlijk klagen over hszuyd, het weer, het ov, of enig ander Nederlands ongemak, maar zolang ik hier nog ben: Live life to the fullest!

  • 11 September 2011 - 12:32

    Elaine:

    Haha gefeliciteerd met je jubileum!!!

  • 11 September 2011 - 13:26

    Marije:

    Hahahaa geweldig! Wat een droge humor! En ik heb mijn 2 buurjongens uit Tsjechie en Slowakije al 2x Oost Europees genoemd.......... Dus.... Ik kan wraakacties verwachten??
    En als die lui op de markt hele tsjechische verhalen gaan praten gewoon lachen en knikken, afrekenen en wegrennen!:) haha!
    Geniet ervan schattie en van het weer! En 100 dagen is lang!! Dus niet aan denken en gewoon dag tot dag genieten!! kuss

  • 11 September 2011 - 13:33

    Marije:

    ps. Prachtige foto's! Jij kleine Japanner! haha

  • 11 September 2011 - 14:12

    Sharon Lubbers:

    Hihi, Marije, noem ze toch maar liever centraal-europees, geloof me, het maakt alles veel makkelijker ;) en volgens moi zijn hier de dagen stiekem korter, en is 100 dagen hier hetzelfde als 50 in NL. En ja, kleine Japanners zijn hier zeer goed vertegenwoordigd :D Nu nog een hele grote in Sverige ;)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 35940

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: