Praag is te leuk om ziek te zijn! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Praag is te leuk om ziek te zijn! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Praag is te leuk om ziek te zijn!

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

29 September 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik iets heb gepost, voelde ik me redelijk verplicht om weer een blogje te schrijven. Ik zit hier inmiddels al een dikke maand en begin redelijk in te burgeren. Ik ben er eindelijk achter hoe je tot ziens zegt in het tsjechisch (nashledanou) en hoef dus niet meer een soort van de mensen uit de winkel na te mompelen.Overigens vind ik het wel van waarde om hier even te vermelden dat mijn engels behoorlijk amerikaans begint te klinken en we uitspraken leren als: hella yeah en your shit is freakin waaaacked! Ik heb nog altijd niet veel op met de tsjechische mensen hier, maar gelukkig heb ik vrijwel geen tsjechen op school, en de tsjechen die er wel zitten, zijn intussen zo veramerikaniseerd, dat ze warempel aardig tegen je zijn. Verder heb ik mijn facebook-vriendencollectie met name uitgebreid met vrijwel heel Amerika. Amerikanen in overvloed hier. Toch heeft dat ook zo zijn nadelen. Aangezien er griep heerst onder de Amerikanen, zijn ook de erasmusstudenten de klos en ik ben op dit moment dus ook ziek. Ik ben verkouden, heb koorts en alles doet pijn. Werkt behoorlijk negatief op mijn humeur. Een pluspunt is dat ik me al stukken beter voel dan gisteren en dat moet ook, want morgen hebben we een excursie op de planning. We gaan naar de dierentuin. Naar de dierentuin gaan kost hier bijna niks. Voor studenten is het 100 kronen (4 euro), voor honden 20 (1 euro) en voor gepensioneerden slechts 1 kroon ( 0,044 cent). En zolang het weer hier nog zeer aangenaam is, moeten we daar van genieten! De musea bewaar ik wel tot Britt en Naomi hier zijn. We zijn afgelopen weekend wederom op een toren geweest. Dit keer de hoogste toren van Praag, de Bohemen en zelfs Tsjechië. De tv-toren. De tv-toren is een modern contrast met de omgeving die eruit ziet zoals je je Praag voorstelt. Om het effect nog dramatischer te maken, kruipen er gigantische baby's omhoog. 's Avonds ziet dat er een beetje buitenaards uit, omdat de toren dan rood en blauw verlicht is, maar het uitzicht is echt magisch! Ik denk dat ik nog wel een keertje terug ga naar die toren om Praag bij dag te kunnen zien. Op dit moment heb ik trouwens zeer interessante buren. Om de hoek heeft een of ander oostblok-circus haar kamp opgebouwd waardoor ik op weg naar huis nu vermaakt wordt door zebra's en kamelen, die rustig om zich heen staan te kijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er zebra's en kamelen in Tsjechië rondlopen. Erg leuk vind ik dat de woonwagens nog steeds ontzettend doen denken aan pipo de clown, van modernisering is geen sprake bij dit circus! Maar ik ga vandaag eerst eens aan mijn essays werken, en uitzieken, want ziek zijn in en stad als Praag is echt frustrerend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 35938

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: