een dubbel beltegoed-avontuur - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu een dubbel beltegoed-avontuur - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

een dubbel beltegoed-avontuur

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

03 Oktober 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

okee, ik ben eruit. De eerst volgende buitenlander die in Nederland klaagt over slechte begeleiding stuur ik regelrecht naar Tsjechië. Enkele reis. Ik heb er bewust voor gekozen om naar een land te gaan waarvan ik de taal totaal niet spreek, leek me wel een mooie uitdaging. Nou, dat heb ik al geweten ook. Ook zaterdag weer. Na een week zonder beltegoed te leven, omdat het hier een zeldzaam goed is, besloot ik toch maar iets actiever op; jacht te gaan, en kwam onderweg naar een beergarden een avondwinkeltje tegen waar *godzijdank* vodafonevlaggetjes uithingen. Na een interessant gesprek met de vietnamezen die daar aan het werk waren (ze kwamen niet verder dan "ahoj", dat hoi betekent), kreeg ik mijn beltegoed. Wat was ik trots, eindelijk was het dan zover, ik had beltegoed! In de beergarden aangekomen laat ik ontzettend trots het o zo gewilde en populaire rode kaartje zien met een onschatbare waarde van 200 kronen. Na dit avontuur kwam het volgende: opladen. Wat een ellende. probeer na 22.00 uur 's avonds in Tsjechië je beltegoed opladen. gaat niet gebeureeen! We (ja, 'we', als in alle 7 mensen an tafel) hebben het allemaal meerdere malen geprobeerd, zonder succes. Wat blijkt: beltegoed opladen doen we hier in Tjechië alleen maar tijdens kantooruren. Op zich is dat best goed geregeld door Tsjechisch Vodafone: zelf de engelstalige robot/computerstem met Tsjechisch accent werken hier tot 17. Gelukkig zijn ze niet vrij op zondag en is het me toen alsnog gelukt om mijn beltegoed op te laden! Toch begin ik al redelijk in te burgeren: het lukt me steeds beter chagrijnig te kijken, verdwaalde toeristen te omzeilen en niet te lachen om mensen met, bijvoorbeeld, leren crocs aan hun voeten. (ze kunnen er natuurlijk niks aan doen) Wat ik dus in ieder geval zeker weet: Tsjechië is leuk!

  • 04 Oktober 2011 - 13:28

    Kate:

    Geweldig dit!!!

  • 04 Oktober 2011 - 13:32

    Sharon Lubbers:

    haha, als ik je reactie kon liken, zou ik het niet doen. (= Come on girl, you can do better than that!

  • 04 Oktober 2011 - 13:51

    Kate:

    NOu ja ik dacht wat een ellende past hier niet echt op!

  • 04 Oktober 2011 - 13:56

    Sharon Lubbers:

    dus jij associeert leren crocs niet met ellende? O. Mijn. God. het is nog erger met je gesteld dan ik dacht...
    (=
    and don't you daaaare to speak german to me, your shit is freakin' waaaaacked!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sharon

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 35944

Voorgaande reizen:

13 Mei 2015 - 01 Mei 2016

Life in BP

01 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage in Boedapest!

06 Juli 2012 - 16 Juli 2012

World Youth Leaders Forum 2012, Hong Kong

20 Augustus 2011 - 20 December 2011

Praag

Landen bezocht: