Dag1+2: computer meltdown, reizen, cultuurshock - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Dag1+2: computer meltdown, reizen, cultuurshock - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Dag1+2: computer meltdown, reizen, cultuurshock

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Juli 2012 | Nederland, Posterholt

En eindelijk was het dan zover:de wereldreis ging beginnen! Samen met pappa gingen ik vol goede moed op weg naar Schiphol. Dat we onderweg een ooievaar en meneer Moskowitz tegenkwamen stemden mij uiteraard meer dan positief. Ook in Amsterdam liep alles voorspoedig, tot we in het vliegtuig zaten. Onze piloot, die ons eerst waarschuwde voor zijn 'diesturbieng aczent in zhe Ienglisch languadge", deelde ons mee dat er een klein probleempje was in München, waar wij zouden overstappen. Tijdens werkzaamheden had een of andere wijsneus een verkeerd kabeltje geraakt. Resultaat: computer meltdown op vliegveld München. Voor het eerst. Aangezien het voor het eerst ooit was, wisten niemand echt goed wat er zou gebeuren. Uiteindelijk hebben we ons twee uur in het vliegveld gemaakt met gestresste zakenmannetjes (al die blackberries!!), en paniekerige gezinnen die maar twee uur speling hadden. Gelukkig besloot de crew al gauw (lees: direct) dat we dorst hadden, en ze begonnen water en frisdrank uit te delen. De kinderen kregen cadeautjes en mochten in de cockpit kijken, terwijl de piloot door het vliegtuig liep en ons wijn en champagne uitdeelde. Uiteindelijk kwamen we op München aan, waar we zagen dat niet alleen on vliegtuig had geleden onder de omstandigheden, overal grote chaos en familiecrisissen. Gezien de omstandigheden, was ook ons andere vliegtuig vertraagd, maar ik moet zeggen dat die vlucht erg chill was. Stel je de meest stereotype duitse mannelijke steward voor, compleet met altijd-in-de-weg-zittende haarlok, en je hebt hem. Erg lachwekkend, totdat het eten kwam. Ons ontbijt was typisch chinees: rijst met ei en een tomatensaus, en een of ander niet te identificeren broodje. Ons avondeten was ook niet echt om vrolijk van te worden. Maar goed, aan alles komt een einde, dus ook aan deze vlucht. Hong Kong airport is volgens mij een van de best georganiseerde luchthavens ter wereld. Er gaat elke twee minuten een mtr (metro/trein) naar de aankomsthallen, er is een starbucks, we konden per shuttlebus naar het hotel én er is een starbucks.(jaja, mijn voorliefde voor de koffiezaak met het groenwitte logo kreeg een dikke boost in Azië!)Terwijl we in de shuttlebus zaten, kregen we natuurlijk een eerste indruk van de stad: ongeloofelijk groot en druk, veel verkeer, maar ook prachtige natuur! Benieuwd naar de rest van het verblijf, trokken we ons eindelijk terug in ons heerlijk rustige hotel.