Dag 3: Starbucks saves again - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu Dag 3: Starbucks saves again - Reisverslag uit Posterholt, Nederland van Sharon Lubbers - WaarBenJij.nu

Dag 3: Starbucks saves again

Door: sharonlubbers

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Juli 2012 | Nederland, Posterholt

Onze eerste echte dag begon met een geïmproviseerd westers ontbijt: voorverpakte cakejes, thee en oploskoffie voor pappa. Gelukkig waren we redelijk uitgerust, en van een echte jetlag was geen sprake, ondanks een tijdsverschil van +6 uur. We besloten te voet naar Kowloon Park te gaan, en kwamen er achter dat het écht druk is en dat het écht stinkt in Hong Kong.(onze stanktheorie: je ruikt etensluchten en huisluchten, wij denken dat die via de vele airco's verspreid worden). Na even zoeken, vonden we Kowloon Park, een mooi en groot park dat midden in het centrum een rustpunt vormt voor beofenaars van Kung Fu, maar ook voor dierenliefhebbers. We hebben o.a. flamingo's schildpadden en meerdere volières gezien. Erg leuk om te beseffen dat deze beesten in de winter ook gewoon in dat park zitten; dan is het er namelijk "slechts" 10-15 graden. Daarna hebben we de historische star ferry genomen (keiduur: 0,37 cent) om de Victoria Peak te bekijken. Onderweg kwamen we langs het belangrijkste financiële gebouw van de stad, waar we erg veel vrouwen zagen "kamperen". Later kwamen we erachter dat dit de Hong Kong-versie van Occupy was. Het wachten op de peak tram, die ons naar een prachtig uitzicht zou werden, werd mij te veel, en ik werd even niet goed van de warmte. Boven aangekomen, heb ik gelijk een waaier gekocht, en was starbucks mijn redding. Na een heerlijke mango-passievrucht frappucino kon ik er weer tegenaan en we hebben werkelijk genoten van het uitzicht! Toch gaat ook dat vervelen en we zijn de berg weer afgegaan. Om lang wachten in de warmte te vermijden (35 graden en een luchtvochtigheid van min. 80%), hebben we een taxi naar het hotel genomen. In dat zelfde hotel, hebben we genoten van chinese wok/nasi en ik van een bananen crème brulee, om daarna te genieten van het zwembad. op de 19e etage. op het dak. KEIVET!